samochód

Jak sprawdzić historie pojazdu z zagranicy?

Ostatnio coraz więcej osób kupując samochód, rozgląda się za pojazdami sprowadzonymi z zagranicy. Niestety, nie wszyscy sprzedający są do końca uczciwi. Decydując się na pojazd z importu, nierzadko można spotkać się z cofniętym licznikiem. Dotychczasowi właściciele tłumaczą się zwykle nieposiadaniem oryginalnych dokumentów lub przekazują kupującym fałszywe, które pokazują nieprawdziwy stan licznika. Jednak obecnie, w dobie internetu sprawdzenie historii pojazdu nie stanowi większego problemu. Dotyczy to nawet samochodów z importu, które najczęściej padają łupem oszustów.

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu?

Historia pojazdu to jeden z najważniejszych aspektów, jaki należy wziąć pod uwagę, decydując się na zakup nowego auta. Warto o tym pomyśleć nawet w sytuacji, kiedy samochód kupowany jest od znajomego czy sąsiada. Na całe szczęście w wielu krajach Unii Europejskiej funkcjonują dobrze zorganizowane i ogólnie dostępne bazy danych, które pozwalają na dokładne prześledzenie całej przeszłości pojazdu, jego przebiegu, a nawet historii ubezpieczeniowej. W przypadku polskiego CEPiK-u, skorzystanie z niego jest całkowicie darmowe, czasami jednak na zagranicznych platformach trzeba uiścić drobną opłatę – zwykle kilka lub kilkanaście euro.

Przy badaniu historii pojazdu należy pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Podane dane oraz wpisane przebiegi powinny układać się w logiczną całość. W sytuacji, gdy po następujących po sobie przeglądach przebieg pojazdu jest niższy, kupujący może mieć pewność, że ma do czynienia z “kręconym” licznikiem. Ponadto jeden wpis to niestety za mało, aby wyrokować, czy przebieg był cofany.

Jak sprawdzić historię pojazdu sprowadzanego z Europy?

Aby prześledzić historię pojazdu z konkretnego państwa, wystarczy jedynie posiadać połączenie z internetem oraz podstawowe dane dotyczące pojazdu. Dzięki temu sprawdzenie samochodu ze Szwecji czy innego kraju leżącego w Europie zajmie dosłownie chwilę. Kupujący będzie mógł natomiast upewnić się, czy handlarz, od którego nabywa pojazd, nie oszukuje go w kwestii przebiegu oraz wielu innych aspektów dotyczących auta.

Najwięcej aut sprowadzanych z importu pochodzi z Niemiec. Trzeba mieć na uwadze to, że u naszego zachodniego sąsiada kręcenie liczników to norma. Do sprawdzania historii samochodów pochodzących z Niemiec najlepiej sprawdzi się TÜV. Jest to niemiecki przegląd rejestracyjny, w którym można sprawdzić usterki występujące w aucie czy jego przebieg.

Sprawdzenie samochodu ze Szwecji również nie stanowi większego wyzwania. Ze względu na to, że Skandynawia nie jest wcale tak daleko, z tego regionu Europy również sprowadza się sporo pojazdów. Aby sprawdzić ich historię, wystarczy wejść na dedykowaną temu stronę. Użytkownik znajdzie tam wszystkie niezbędne informacje, które pomogą mu ustalić, ile przeglądów przeszedł dany pojazd oraz, co najważniejsze, jaki jest jego przebieg.

Co istotne, niemal każde państwo w Europie posiada swoją bazę danych. Dzięki niej kupujący może mieć pewność, że nabywa sprawdzony samochód, w którym nikt nie cofał licznika.

Możliwość komentowania została wyłączona.